lördag, maj 25, 2013

Gubballergi?

Jomen de planerna gick ju bra. Efter några jordgubbar fick jag plötsligt en skum stickande känsla på tungan och om läpparna. "Allergi, sluta ät jordgubbarna!", manade M. Och det stämmer säkert. Jag har bara aldrig reagerat på nåt sånt förut. Kan man bara bli allergisk sådär? Nu tror jag jag i och för sig att just de här säkerligen var transporterade över hela jordklotet (bra miljöval där, Sara) och därför antagligen besprutade med jordens alla giftmedel, så det kanske inte är så konstigt ändå. Men läskigt.

Efter att ha upprepat "Är det nu jag ska dö?" i huvudet för mig själv ett antal gånger så verkar det ändå inte så. Det sticker fortfarande men det tycks inte bli värre. Och det var ju för väl. Fast lite läskigt känns det faktiskt. Speciellt när jag befinner mig uti obygden.

Men ja, te då? Det ska väl gå bra? Håll en tumme för det.

Inga kommentarer: