måndag, maj 20, 2013

Snörvel

Jag: Jag undrar om jag blivit pollenallergisk ändå...
Kollega: DET tror jag!

Jag tror jag snörvlade på rätt frisk där på kontoret en stund, hihi. Jag ägnade därför en stund av lunchen åt att förskaffa mig ett storpack näsdukar. Jag vet att jag redan förra året funderade i banorna pollenallergi men då jag inte direkt led av det lät jag det bli. I år tycks problemet har uppstått igen, med en något större kraft, om jag minns rätt. 

Det borde vara allergi i vart fall, för det sker ganska random. Jag kan sitta och vara alldeles pigg och kry för att sekunden senare plötsligt få nysattacker och bli alldeles toksnörvlig. Det går till exempel bra på mornarna tills dess att vi öppnat ytterdörren (vi brukar ha den öppen och sitt på bron en stund på mornarna med morgonteet). Då sätter det igång. Och så idag av någon anledning mitt på förmiddagen på kontoret. Helt ostoppbart känns det då.

Men ja, så länge det är de enda symptomen kanske jag inte behöver göra något åt det. Eller är det tvärtom jag ska tänka? I don't know...

Inga kommentarer: