lördag, maj 25, 2013

Shopping-lördag

Det blev en lång dag på stan idag. Och ganska så lyckosam. M köpte två par shorts, ett par skor, nya spellurar och en iPad mini (...). Lil'sis fick med sig ett par nya jeans, en långkjol och nya hörlurar medan undertecknad har med sig smörjmedel till cykelkedjan, kedjebrytare och ett paket jordgubbar. Samma lika.

Jag hade verkligen behövt hitta ett par sandaler, men det blev inte så. De som finns är antingen i skinn, alldeles för platta i sulan eller prydda med skumma nitar/låtsasdiamanter/whatnot. Jag vill ha likadana som de jag fick slänga förra året för att de gått sönder, efter sisådär 4 år av användning. Omöjligt, till synes. Men skam den som ger sig. Imorgon är en annan dag.

Jag har faktiskt lyckats slippa bränna mig, trots mycket tid i solen. Självklart har jag haft spf på mig men det brukar ju inte alltid räcka. Även om jag inte bränt mig känns det som att det skaver i huden så ett bad av lotion lär bli nödvändigt före läggdags. Och så har jag drababts av nån slags fräkenexplosion, men det ganska väntat.

Vi hann inte med att fixa till cyklarna idag men det får bli imorgon istället. Vi fick inte heller med oss Lil'sis ut på landet eftersom polare i stan lockade mer än två halvpensionerade nerdar med konstig humor. Så märkligt! Nu blir det jordgubbar och dataspel en stund före sängen. Hoppas ni haft en lika trevlig lördag som jag.

Inga kommentarer: