torsdag, maj 02, 2013

Gardinhjälp, tack?

Här försökte jag vara lite produktiv på den lediga dagen genom att byta gardiner på övervåningen. Men så visade det sig att gardinerna jag köpt inte alls blev bra så jag får lov att packa ner dem och skicka tillbaka dem (you've gotta love postorder). Och nu ids jag inte sätta tillbaka de dammiga jag just plockat ner. Jag tror inte ens jag ids tvätta och hänga tillbaka dem igen, de känns så grymt trista.

Vi har ju snedtak på övervåningen och hur mysigt det än kan vara så är det svårmöblerat och innebär att de tre fönstren vi har i vardagsrummet är väldigt små. Hade det inte varit för balkongdörren på gaveln så hade ljusinsläppet varit väldigt knapert. Så ljuset känns viktigt att bevara. Men vad sätter man för gardiner på så små fönster? Ramen omkring fönstret mäter 128x68cm så de är ganska breda men korta. Jag provade nu med en hissgardin men den täckte hela fönstret oavsett hur jag gjorde. Även om jag skulle flytta upp fästena till stången en bit så skulle de vara för täckande. De vi haft tills nu har varit avklippta, smala panelgardiner, men det har inte heller varit särskilt klockrent.

Jag vet ju att jag har gardinsmarta vänner där ute, så any thoughts?

Inga kommentarer: