torsdag, maj 09, 2013

Torsdag/Söndag

Inte mycket att rapportera idag. Startade dagen tidigt med att köra in till stan genom regnet för börja att jobba klockan sju. Lugnt och skönt på jobbet, fast lite drygt när det inte fanns en enda själ att samtala med. Så jag gjorde eftermiddagen hemmavid istället. Imorgon är jag ledig igen (på schemat) så jag kan se fram emot en långhelg. Med regn, vad det låter.

Det blev senare en tur till in till stan för att handla, laga mat och se film med Lil'sis. Jag har inte haft så mycket tid med min skräpsyster och jag saknar det. Men nu har det varit mycket kattoro i vägen och jag tror dessutom att vi båda varit trötta och inte i vårt bästa läge. Med upptagna scheman. Men det går alltid att bättra på det.

Jag och M hann förbi en kollega med teknikstrul också innan vi for hem till den, av regnet, uttråkade kattfamiljen igen. Men det var också trevligt; själva strulet var avhjälpt ganska fort så vi fick tid att prata strunt en stund. Vi pratade bl.a flygrädsla och udda nog blev jag åter lite sugen på att försöka få till nån reseplan för oss. Paris eller Barcelona står högt på önskelistan, men nästan vad som helst skulle duga faktiskt.

Nu sitter jag här som en treåring och vill inte riktigt gå och lägga mig fastän linserna nästan torkat fast i ögonen och jag är så trött att jag skulle behöva tändstickor för att alls hålla dem öppna. Så jag får väl ge med mig, se om jag kan locka med mig låtsasmaken från dataspelet och somna till nån tv-serie. Imorgon blir det, förhoppningsvis, lite sovmorgon iallafall. Det vore inte dumt.

Inga kommentarer: