fredag, maj 17, 2013

Helgplaner

Annars är det väl allt bra med mig. Trött, som alltid på fredagskvällarna. Vi köpte med ett par öl och en flaska vitt på väg hem från stan men jag känner inget sug efter någotdera just nu. Jag skulle ändå bara garanterat somna på stört. 

Solen har varit intensiv sedan tidig morgon. Jag blev alldeles klibbig av min promenad till jobbet imorse. Och omcyklad av folk i shorts. Det ser ut att bli en underbar helg här uppe och det passar ju ypperligt när det är Kulturnatta imorgon i stan. Nu ska jag förvisso inte dit, även om det fanns en del intressanta happenings, men jag kan ju glädjas åt andra. Vi ska istället antagligen hem till Ulrika för att se ESC. Nu har jag inte haft bra koll på det där sedan typ slutet av 80-talet men i år tror jag att det är extra illa. Jag fick veta via radion imorse vilken låt som representerar Sverige...så illa är det.

Men desto mer upplagt för överraskningar! Och främst är det ju en kul grej, med kuliga vänner. Det blir alldeles säkert väldigt trevligt.

Inga kommentarer: