söndag, maj 05, 2013

Dagens mat-tips

Och när jag ändå pratar mat måste jag (om jag nu inte redan gjort det tidigare, lite vardagsdement har jag allt blivit) tipsa om Vegoriket, min senaste sida för inspiration till matlagning. En bra blandning av from-scratch-mat såväl som en del påhittiga tips om mat lagat på något av det hav av halvfabrikat som numera finns i vegfrysdiskarna. Jag är egentligen inte ett fan av kött-look-a-likes, och jag är ganska kräsen och dömer ut en hel del av det som finns, men ibland tar jag också till det. Om inte annat så är det en enkel proteinkälla. Men en dyr sådan.

Jag har länge längtat lite efter en ny bra kokbok med vegetarisk mat. M tycker inte det behövs med alla recept som finns på nätet, men jag tycker det är svårt att få samma inspiration när jag inte riktigt vet vad jag söker. En bok kan jag bläddra i. I såna lägen är det lite extra bra att hitta en sida, som Vegoriket, med blandade recept, då kan jag ju 'bläddra' där.

Inga kommentarer: