fredag, maj 10, 2013

En tv-serie läggs ner, tusen nya uppstår

Som den här extremt mångordiga artikeln säger så har alltså NBC bestämt sig för att lägga ner Whitney (2011) efter två säsonger. Jag protesterade högt när samma sak var på gång redan efter första säsongen, men av någon anledning känner jag inte alls samma motstånd längre. Andra säsongen tappade en del. De försökte få den lite mer ner på djupet men det resulterade snarare i att birollerna, som hade en bra och intressant del i första säsongen, kom för långt ut i kulisserna och blev utfyllnad i en inte alltid så rolig eller intressant huvudstory. Lite trist, för jag gillade ändå den simpla men elaka humorn. Framför allt gillade jag Rhea Seahorn som spelade den alkoholiserade och rätt känslomässigt uppfuckade (men extremt roliga) Roxanne och jag hoppas att någon lyfter upp henne i något nytt.

Samtidigt fortsätter strömmen av nya intressanta serier att poppa upp lite överallt. Senast var Family Tree (2013) den som fick min uppmärksamhet. Serien, som enligt uppgift till stor del är improviserad, har premiär på HBO redan den 12 maj och har bl.a sötroliga Chris O'Dowd i en av huvudrollerna:


Inga kommentarer: