tisdag, maj 28, 2013

Shop til'....

I ett tappert försök att ducka jobbiga provrumsbesök beställde jag halvspontant hem tre par jeans över nätet till morgonteet imorse. Tre par med hoppet om att åtminstone ett av dem ska funka. Jeans är kanske lite dåligt för säsongen kan tyckas, men jag är bara ingen kjolmänniska (även om jag önskar att jag vore, men varje gång jag försöker känns det som att jag är på väg på maskerad) och shorts både ser ut och känns grymt obekvämt bland folk. Så nya jeans blir bra. Då kanske jag kan kasta några av alla de jag har med titthål i på insidan av låren...

I övrigt funderar jag mest på inköp inför min käre låtsasmakes födelsedag nästa vecka. Jag har en presentidé men vis av erfarenhet vet jag att det krävs mer än en backup plan för att vara säker på ett mission complete. Det brukar ju vara så när man letar efter något specifikt; då finns det inte.

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Hoppas det blir bra! Jag kör på 3/4-jeans på sommarhalvåret. Shorts har jag bara hemma och på stranden. Men i år har jag faktiskt köpt ett par som jag nog kan tänka mej att visa mej offentligt i.