söndag, maj 19, 2013

Lördag in retrospect

Gårdagen förblev blogglös men jag kan meddela att jag hade en riktigt bra lördag! En ganska slö dag på landet med strålande sol och många grader på termometern. Vi drog med oss filtar ut och la oss på gräset en stund och läste när det nästan var som soligast, väldigt skönt måste jag säga. Vi pratade väl om att vi borde tagit några tag i trädgården, men samtidigt var det skönt att bara få ligga och ta igen sig och strunta i lite måsten en stund. Efter ett tag kom det förbi stuggäster från området utanför byn som var nyfikna på kanonkulan i vår lillstugas vägg; första besöket av den anledningen för i år och fler lär det väl bli. Lite skojigt det där ändå.

Vi fick i vanlig ordning göra skuggplatser åt söttjejerna
så att de också kunde vara med
På kvällen for vi in till stan jag och M. Vi hämtade upp Lil'sis efter jobbet och for till lägenheten och grillade som uppladdning inför ESC-happeningen (?) vi var bjudna på hemma hos bästaste Ulrika. Dit anslöt även Simon och Philip efter en stund. Och det blev en väldigt kul kväll. Vissa var väl mer pålästa och mer spända inför själva programmet och musiken än andra, men det gjorde det bara roligare. Vi hade poängräkning och åt snacks, grönsaker och jordgubbar tills magen stod i alla möjliga hörn. Jag tror mig minnas att vår poängräkning gjorde Norge till vinnare och Danmark till tvåa kanske, så helt fel ute var vi väl inte. Vissa låtar hade vi väldigt olika åsikter om, men jag tror att vi över lag var hyfsat överens. Jag tyckte nog ingen var sådär väldigt klockren, inte ens vinnaren kan jag direkt minnas idag. Men det är väl lite schlager det, inte helt och hållet min tekopp. Men kul hade vi och det var huvudsaken! Tack Ulrika för det!

Som synes gick det ingen nöd på oss rent ät- och drickmässigt
under kvällen. Underbara jordgubbar som jag såg till att sitta
närmast hela kvällen.

Inga kommentarer: