onsdag, oktober 20, 2010

Uppgiven igår, ta kontroll idag?

Usch ja, vilken dag det blev igår. Lång var den, med gruppredovisning på förmiddagen och grupphandledningen på eftermiddagen. Och det senare gick som sagt inte så bra. Tror jag. Jag tror att flera saker var orsak till att jag efteråt mest kände mig bedrövad och mindre klar över vad jag ska göra än innan. Dels hade inte personen på kursen som skulle "opponera" läst mitt uppsats-PM, vilket gjorde att det blev lite hur som. Sen var jag sist ut på tretimmarspasset och jag tror att de flesta var trötta och dessutom nöjda med att deras del var över, så det blev som just inget strukturerat. Men jag hade förväntat mig mer struktur och konkreta råd från handledaren. Istället kändes det som att hela min idé bara blev sågad rakt av. Kind of.

Som det känns just nu har min uppsatsidé, som jag tidigare tyckte var helt ok med tydlig avgränsning och allt, nästan helt försvunnit i ingenting. Jag vet inte längre om det är det jag ska/bör/kan skriva om. Jag vet inte vad jag ska göra istället och jag vet heller egentligen inte vad som inte var bra med den. Så jag vet inte alls vad jag ska göra med den nu, men jag kan ju inte bara låta den vara (och göra ingenting) tills nästa handledning i november.

Kanske skulle försöka mejla handledaren och se om jag kan få lite klarare respons. Känslan jag hade igår att jag aldrig skulle kastat mig in i det här, att det inte är för mig, den har i vart fall dämpats något efter en god natts sömn. Men den lurar bakom hörnet, som alltid.

Inga kommentarer: