söndag, oktober 03, 2010

Tv-veckan som var (i USA)

Tv-seriesäsongen är igång på riktigt. Det här är vad jag sett den här veckan:

Desperate Housewives (S07E01): För att kunna roas av de ganska roliga men ömsom hysteriskt fåniga (vissa iaf) hemmafruarna (vilket de väl inte heller är eg) måste jag se bortom allt som får mig att himla med ögonen. Jag lyckades inte riktigt göra det under säsongstarten, men jag ser ändå fram emot vad den nya grannen kan komma att hitta på. Bara det blir ett steg framåt och inte bakåt.
Dexter (S05E01): Kan säsong 5 toppa säsong 4? Svårt att säga men starten var i vart fall spännande och känslomässig. (Fick någon mer Six Feet Under-vibbar av begravningsbyrån btw?)
How I Met Your Mother (S06E02): Bättre än starten, hysteriskt roligt slut. I love Barney Stinson!
Glee (S02E02): Se här.
Running Wilde: Helt ny serie. Har faktiskt inte sett veckans avsnitt än men säsongsstarten förra veckan var svagt lovande. Antagligen ingen toppserie men för tidigt att säga vart på skalan den hamnar. Med kerri Russel (Felicity) och Will Arnett (Arrested Development m.m)
No Ordinary Family (S01E01): Också helt ny. Familj med superhjälte-styrkor. Med Michael Chiklis (Fantastic Four och The Shield) och Julie Benz (Dexter). Svårt att uttala sig om, piloten var ok, inte mer.
Parenthood (S02E03): Stabilt jättebra. Kanske min toppserie just nu. Vill ha mer hela tiden. (Inte så förtjust i Baldwin dock.)
Modern Family (S02E02): Bättre än säsongsstarten, überroligt. Sluta aldrig! Gloria var tom riktigt kul.
Cougar Town (S02E02): Fortsatt bara lite kul ibland. Stör mig mest att Christa Miller gör en nedtonad, inte alls lika rolig, variant av hennes tidigare karaktär Jordan (Scrubs). Händer det inget oväntat snart luktar det nedläggning (är fortfarande lite förvånad att det blev en andra säsong).
The Big Bang Theory (S04E02): Alltid roligt och bättre än säsongsstarten. Sheldon är verkligen bäst men visst blir Penny/Kaley Cuoco roligare för varje avsnitt?
Grey's Anatomy (S07E02): Lite svajig start men sen blev det ok. Lite fundersam på hur de ska utveckla Cristina-rollen bara. Den måste utvecklas men förlorar hon sin vassa edge tappar serien en stark karaktär. Svårt. Lite tomgångskänsla efter sex säsonger.

Dessutom har jag sett:
Better off Ted (S01E01-02): kontorsserie som gick två säsonger och sen las ner i våras, med Jay Harrington, Portia de Rossi (Ally McBeal, Arrested m.fl) och Andrea Anders (Joey). Inte jättekul, inte jättenytt men kanske. Ska se lite till.
The Gates (S01E01): Just avslutat sin första säsong i USA. Vampyrer och varulvar i ett gated community bland de rika folket. Gillar nog tanken men störde mig på alla Dynastin-liknande överklassmänniskor som, till synes, botoxat ansiktena totalt uttryckslösa. Ska ge det några avsnitt till innan dom dock.

Ser ju lite ut som att jag inte gör annat men jag lovar; det gör jag. Och nu ser jag fram emot nästa veckas serier.

Inga kommentarer: