torsdag, oktober 21, 2010

Ode to Empire Magazine

Jag var nere på stan en sväng idag (a.k.a jag var ute på en 2-timmarspromenad och hamnade till sist på stan) och hittade till min lycka ett nytt nummer av Empire på tidningsbutiken. Empire är verkligen det bästa jag upplevt i tidningsformat! Svenska tidningar, i synnerhet svenska filmmagasin*, är ljusår bort från den kvalitet och underhållning som Empire förmedlar. Svenska Cinema är förvisso det bästa inhemska på länge, men kommer i jämförelse knappt upp i betyget "okej".

Empires (vars hemsida också är en fullträff) nackdel är att den är så tjock och att i stort sett varje sida innehåller något läsvärt, vilket innebär att jag sällan hunnit läsa klart ett nummer förrän det finns ett nytt. Och det säger rätt mycket om en tidning som kommer en gång per månad.

*Nån gång skulle jag vilja grotta ner mig och undersöka huruvida det är svenska pressregler, finansvägar eller rent av bara bristande tidningskunnande som står i vägen för att göra en svensk Empire.

Inga kommentarer: