lördag, oktober 30, 2010

Tysta lördagsförmiddagar är rätt mysiga de med

Klockan är snart tolv och jag är fortfarande ensam om att vara vaken i det här hushållet. Jag vaknade för ganska många timmar sen nu, före klockan (ja, den ställs även helgtid numera), men har inte varit så produktiv trots det. Så snart jag började kliva upp vände sig M om och sa "Gå inte", så istället klädde jag mig bara lite snabbt i mjuka myskläder och kröp tillbaka till sängen med datorn och satt där och läste nyheter, bloggar och annat bredvid den sovande mannen tills ryggen och hungern just sa att det fick räcka.

Så nu är jag på gång. Alldeles tokmycket senare än tänkt. Insikten om att vi saknar bröd i hushållet har gett mig två alternativ; 1) kliva ut i det, till synes, lite kalla regniga vädret och promenera till ICA eller 2) baka scones. Alternativ två verkar lite mer tilltalande just nu. Kanske kan de sovande sakerna vakna av bröddoften också, så att jag slipper vara den som väcker och är jobbig en lördag.

Inga kommentarer: