lördag, oktober 23, 2010

Googlelove eller googlemadness?

Igår såg jag förresten avsnittet av Kobra som handlar om Google. Intressant och bra (som nästan alltid vad gäller Kobra), även om det kanske bara hinner skrapa lite på ytan av det som är så intressant och lite motsägelsefullt med just Google. Det mesta hade jag kanske koll på, men för den som är intresserad av en introduktion till "baksidan" eller debatten som förs, om än ganska tyst, kring Google och dess nästan ohämmade popularitet bör definitivt se den. Finns tillgängligt på SvtPlay till den 5 november.

Personligen gillar jag också google nästan ohämmat, trots bättre vetande. Det är väl själva grejen med deras framgångssaga, att faktiskt är svårt att se "det onda" med dem. Men visst tänker jag till.

Samtidigt som jag definitivt aldrig skulle tacka nej till att jobba på Googleplex (Google Campus och allt vad det kallas)...

Inga kommentarer: