lördag, oktober 09, 2010

Ska man hålla sig där man bottnar?

Helg! Hur skönt som helst. Även om vi inte har så långa dagar i skolan oftast så tar det på krafterna, måste jag säga. Jag är väl ännu lite ovan och osäkerheten finns defintivt kvar som en nagel i sidan och ödslar energi. Men än så länge går det hyfsat i vart fall.

Jag har ett par PM att skriva till veckan, jag tänker försöka påbörja dem under helgen så att det inte blir så stressigt sen. Det ena ska handla om vad jag tänker/vill/tror mig skriva uppsats om och det känns nästan tyngst. Jag är fortfarande inte helt säker.

Jag hade ju inte direkt några idéer inför handledningen så det blev som lite skumt där. Men så hasplade jag ur mig en idé som funnits ett tag men som är ganska oberarbetad som tanke och plötsligt sken handledaren upp och tyckte att jag hade något. Så jag ska väl försöka utveckla den idén, tänker jag. Och det blir, märkligt nog, inget med en i huvudsak feministisk inriktning utan snarare är jag inne på grön politisk teori. Djupare vatten, feminism hade varit mer hemmaplan, men kanske är det också just därför som det känns lockande att göra något annat. Om det är det allra bästa vet jag inte än. Jag kanske backar och tänker om ifall det kommer upp någon ny idé.

Inga kommentarer: