tisdag, oktober 26, 2010

Olika smak

Spontanbio igår kväll alltså. Bea har en ledig dag från skolan idag så vi beslöt oss för att gå på bio, tillsammans med M. Jag hade mina tre förslag och Bea valde ut Somewhere av dessa. M hade nog hellre sett den svenska filmen, men när vi gick från bion kunde jag utan att han sa något gissa att han var mer än nöjd med valet. Faktum är att jag kom att tänka på honom flera gånger under filmen. Inte så att han egentligen påminner om huvudfiguren sådär direkt, men jag förstod ändå under filmens gång att han skulle ta till sig av hans sätt att tänka och handla. Det finns en outtalad likhet som var rätt spännande.

Bea var nog däremot inte riktigt lika nöjd, tror jag, även om hon sa att den var okej. Jag tror inte riktigt hon uppskattade de långa tysta scenerna eller det lite annorlunda bildspråket. Men jag tror inte hon tyckte den var dålig heller.

Och idag såg jag att jag är fyra poäng från ett guldmedlemskap på sf. "Du går för mycket på bio", sa Bea om det. Nejdå, säger jag.

Inga kommentarer: