lördag, mars 06, 2010

Tips inför Oscarstippandet

Imorgon är det, som jag tidigare tjatat om, dags för Oscargalan. Jag lär inte hinna med att se så många filmer som jag önskat men det lär ändå bli en kul och intressant gala. Lite sämre startfält i år än förra året, men å andra sidan betydligt mer öppet. Och det är ju inte fel för spänningen.

Att Hollywood, och Oscars med för den delen, är ganska stereotypa är väl ingen nyhet. Jag läste om ABC News uppladdning i form av en lista på 10 säkra sätt att få Oscarjuryns erkännande och inser att de har fler än en poäng. Utgår man från den tror jag att man kan pricka ganska många rätt i tippandet om vilka som går hem med en gubbstatyett imorgon natt svensk tid.

Jag är lite ledsen att jag jobbar men förhoppningsvis kan jag hinna gå förbi tv:n på jobbet tillräckligt många gånger imorgon natt för att se iaf några av de stora priserna.

Inga kommentarer: