måndag, mars 22, 2010

Tidningsproblemet

Spenderade en dryg timme på centralen före avgång. Den här gången utan stalker, som tur var. Men som vanligt promenerade jag in på pressbyrån i syfte att hitta en "lättsam men bra" tidning att läsa på resan. Och som vanligt gick jag bet och kom ut med senaste numret av Empire istället. Det finns triljoners tidningar där verkligen, men tydligen ganska få som passar undertecknad i smaken. Det finns gott om samhällsengagerade och politiskt inriktade tidningar som jag gillar förvisso, men när jag mest vill ha nåt lättsmält som inte engagerar mig så mycket på det viset, ja då tycks idéerna sina.

Problemet är att jag inte riktigt heller kan säga exakt vad det är jag vill ha så det är svårt att säga om det är mig det är fel på eller om det faktiskt finns ett hål i tidskriftsutbudet.

Inga kommentarer: