onsdag, mars 10, 2010

Hej bortglömda muskler!

Det blev ingen gruppträning igår så jag piskade mig att åka iväg och träna på gymmet på egen hand. Lite läskigt var det, men det gick över förväntan trots allt. Alldeles enkelt är det dock inte. Jag tror att jag lyckades göra mig lite illa i ena axeln i en av maskinerna. Hade jag varit rik hade jag definitivt betalat för en tränare några gånger till. Det är liksom svårt att se riktigt hur man gör och hur man bör göra.

Roligast var nog trots allt uppvärmningen i form av 15 minuter på en crosstrainer. Det var ganska många runtomkring mig så jag var lite orolig för att jag skulle klara typ en halvminut och sen trilla av. Efter tre minuter ville jag typ dö, de första sex minuterna fick jag återkommande meddelandet "slow down to lower heart" (jag vet inte exakt, men hjärtslagen ska vara inom vissa gränser tydligen) men eftersom jag inte ville ge mig så tidigt fortsatte jag bara på i hyfsad takt. Plötsligt gick det bara enkelt och när jag kört på i 9 minuter kändes det riktigt bra. Visst, jag svettades som en tok och var trött, men det kändes bra.

En dryg timme blev det allt som allt och nu är jag rätt svajig i ben och armar. Jag vet att jag stretchat för lite, mycket för att jag inte riktigt minns hur instruktören sa, så träningsvärken är väntad. Men jag känner mig triggad och glad och lär kunna sova en stund nu inför nattens jobb utan problem.

Inga kommentarer: