torsdag, mars 04, 2010

"Släpp ner axlarna, axlarna....du vet axlarna?"

Hemma från en länge fasad aktivitet; gymintroduktionen. Fyra gånger tror jag att jag skjutit upp den (två gånger pgs sjukdom förvisso) men den här gången hade jag bestämt att inget skulle komma ivägen. Fick träffa en jättetrevlig och lugn kvinna som lovade att se till att dämpa det läskiga snarast möjligt. Och det gick nog ganska bra, en bit på väg iaf.

Nu har jag ett ganska enkelt program som dock kommer att kunna innebära en del för mig. Vi bestämde att börja med att fokusera på min extrema överspändhet i nacke och axlar, vilken hon såg tidigt och "imponerades av" när hon försökte trycka ner mina ständigt uppdragna axlar. Så det blir en del sånt, med väldigt lätta vikter. Och jag tror att det kan vara en bra start. Konditionsmaskinerna som uppvärmning är nästan den största utmaningen, iaf vad gäller att starta och ställa in. Förhoppningsvis ger det sig. Alla andra som stod där såg ut som proffs så det är väl bara fake it til I make it som gäller...

Vi gick också igenom de gruppträningar som erbjuds med fokus på vad som är bra resp lite sämre för mig och min spändhet. Så nu ska jag försöka kasta mig ut i det också. Det känns bra såhär långt, jag hoppas att det kommer att fortsätta så.

I övrigt verkar det vara ett avspänt ställe. Majoritet kvinnor, framför allt över 40. De flesta glada motionärer som det verkade, med få undantag. Men det kanske inte var den mest utnyttjade tiden jag var där heller. Allt som allt verkar det lovande iaf, bara jag håller upp farten!

Inga kommentarer: