måndag, mars 08, 2010

Kanske borde be hyresvärden om ett titthål?

Eftersom jag ska på jobbmöte och inte skulle få sova så mycket bad jag M om väckning vid 12-tiden idag. Han sa att han antingen skulle ringa eller komma förbi med lunch om han hade tid. Så när dörrklockan ringde drog jag på mig en tröja och gick ut och öppnade i tron att han som vanligt inte fått med sig nyckeln. Det tog ett par sekunder innan jag insåg att utanför stod inte M utan en blond, välklädd tjej, kanske 5 år yngre än mig, med en bibel i handen. Jag kisade glasögonlöst mot henne och hon synade mig övertydligt nerifrån och upp innan hon sa "Jo, eh, hej, jag går runt och pratar om bibeln." Jag svarade snabbt att jag tyvärr inte var intresserad och drog igen dörren.

Klockan var inte alls tolv utan tio och jag hade alltså öppnat dörren enbart iklädd trosor och en utochinvänd tröja, toppat med gårdagens smink halvsmetat i ansiktet och inga glasögon. Heja mig! Trogna läsare minns att jag vid två tidigare tillfällen nästan blottat mig för den äldre herre som tidigare (han kanske bara undviker min dörr numera?) gick runt och delade ut nån frikyrklig tidning. Det tycks vara min grej.

Iaf har jag inte riktigt kunna sova sen dess så väckning fick jag ju....

Inga kommentarer: