onsdag, mars 03, 2010

Inför Oscars

Parallellt med lunchätande kikar jag snabbt över listan på nominerade till Oscargalan som går av stapeln natten till måndag. Jag har ju som mål att alltid försöka se så många av dem som möjligt men i år ser det illa ut. Det är alldeles för många som inte ens är i närheten av att komma till Sverige än.

Dessutom är det fler än en som har koppling till Irakkriget och det lockar inte direkt. Men oftast är det när jag har som lägst förväntningar som det blir bäst så det är väl bara att förska se det som går. De animerade ligger jag totalt efter med och dokumentärerna likaså.

Jag skulle ju vilja gå och se A Single Man som blivit hyllad och som går på bio just nu. Kanske får springa till bion även imorgon eftermiddag eller ikväll... Vad gör man inte?

Edit: A Single Man visas såklart inte i Umeå än...

2 kommentarer:

mina sa...

A Single Man är en alldeles underbar film. Den måste du se så fort den kommer till Umeå. Vacker, poetisk och aningens politisk. Jag ville flytta in i filmen när jag såg den.

Sara sa...

Jag förstår att den måste vara bra. Jag har nog dessutom väntat på att Colin Firth ska få en sån roll. Lite mer än de stödjande, tystlåtna roller han fått annars.