lördag, mars 20, 2010

Den flytande tidsaspekten

Just nu sitter jag på Fi:s valkonferens och lyssnar på en lite utdragen diskussion om diskrimineringsgrunder. Lite halvhjärtat dock, inte för att det är alldeles ointressant utan för att jag dels hört det förut och dels för att jag har en konstig dag rent måendemässigt. Känner mig tung i huvudet och hängig i humöret på nåt vis. Vet inte vad som pågår riktigt, men det är väl en del av den grubblande Sara.

Det känns också lite märkligt att vara här. Lite som att jag backat flera år i tiden, samtidigt som så mycket saker känns så annorlunda. Jag saknar verkligen Umefolket som lyser med sin frånvaro. Lite som att tiden går framåt och bakåt samtidigt, medan jag står som en förvirrad sak i mitten. Låter det konstigt? Antagligen.

Inga kommentarer: