torsdag, mars 25, 2010

Att vara rättvänd en stund

Försöker få ihop allt jag borde göra och allt jag vill göra så att jag har fått ut det mesta av veckan när det är dags att gå på helgtjänstgöringen imorgon kväll. Det känns faktiskt som att jag lyckats koppla bort jobbet ganska bra den här lediga perioden. Jag har vänt dygnet rätt, fått till hyfsade rutiner, inte tänkt på jobbet varje timme eller minut och det har känts ganska bra. Det finns väl en poäng med att grundschemat för nattjänsterna har det där stora ledighetshålet i mitten. Men jag har inte råd att jobba så lite, så jag får passa på att suga åt mig de gånger jag har möjlighet att ta ut lite semester.

Men nu är det snart slut på ledigheten (om man nu kan kalla det för det trots allt), ett dygn kvar att spendera på annat alltså.

Inga kommentarer: