fredag, augusti 31, 2012

Fredag

Första dagen tillbaka på jobbet idag. Under förmiddagen kändes det fler än en gång som att det kanske var lite väl tidigt, men framåt eftermiddagen gick det bättre. Huvudet var inte riktigt med och jag hade inte samma fart som vanligt, men som tur var hade jag inte bordet fullt heller. Mina snälla kollegor hade delat upp lite jobb mellan sig de här dagarna som serviceenheten varit helstängt pga sjukdom.

Men det var skönt att få reka lite inför helgen. Jag har ju helgjouren och då känns det alltid bra att ha lite koll på vad som kan tänkas komma. Och som det ser ut nu, peppar peppar, kan det bli en lugn helg. Låt oss hoppas så.

På vägen hem var det hällregn, så pass att det knappt gick att se något av vägen. Lite sådär panikframkallande, men jag tog mig allt hem. Fascinerande att det tycks vara maxhastighet som gäller för väldigt många oavsett vilket väglag, sikt och väder som råder. Är det bara jag som fortfarande skräms av tanken på vattenplaning? Själv hade jag en ganska lätt fot på gaspedalen och var mer än lättad när jag svängde in på garageuppfarten. Hoppas det regnar av sig tills imorgon bitti.

Inga kommentarer: