onsdag, augusti 22, 2012

Två blir en?

Ledig dag idag, känns helt okej faktiskt. När M ringde från bilen och väckte mig strax efter sju var jag säker på att det var mitt i natten först. Så var det ju inte riktigt. Nu har jag hämtat honom på verkstan där vi åter fick lämna in hans bil eftersom de glömt att sätta dit en grej när den var inne förra veckan. Jag ber till alla bilgudar som ev finns att våra bilar kan få vara underhållsfria en liten stund nu kanske? 
Åtminstone tills jag lyckats övertyga M om att vi ska lämna in båda våra bilar och skaffa en enda men nyare istället. Kanske har jag iofs inte övertygat mig själv helt än. De få gånger vi faktiskt behöver två bilar är det ohemult bra med två bilar. men den stora anledningen är ju faktiskt borta; vi arbetar samma tider (-ish) nu och behöver inte två bilar så att vi kan vinka till varann på E4:an när vi möts. Så kanske.

Inga kommentarer: