onsdag, augusti 15, 2012

Onsdag

Det blev då inget tränat idag, jag stannade kvar på jobbet istället. Jag ville inte lämna olösta grejer till imorgon så då blev det så. Jag har dock ambitionen både att gå hem tidigt och hinna förbi gymmet, om inte så bara för att fixa kortet, imorgon.

Bästa hälften M är hemma igen från sin tredagars kick-off i Piteå. Han har inte direkt haft så mycket gott att säga om den vegetariska maten på det stora, kända hotell de bodde på. Den var tydligen i stort sett obefintlig, trots att det var beställt i förhand. Vid frukosten serverades det dessutom tydligen konserverad frukt istället för färsk och apelsinjuicen var saft. Och det var inte bara maten som inte höll måttet tydligen; trasiga möbler på rummen, allmänt slitet och så vidare. Det förvånade mig lite, jag trodde faktiskt att det var ett tjusigt ställe. Men roligt att han hade lite hemlängtan förstås...

Och på tal om längtan så ser jag redan fram emot nästa lön faktiskt. Kan vi inte korta ner augusti när vi ändå är halvvägs inne på hösten?

Inga kommentarer: