söndag, augusti 26, 2012

Söndag

Idag är det städning och trädfällning som står på schemat. M och hans pappa fäller några träd en bit upp mot skogen och varje gång jag hör motorsågen tystna följt av det där knakande ljudet av ett träd som faller så väntar jag nästan på att nån ska vrålskrika strax efter. Men hittills har det inte skett, och jag tror inte det sker heller. De vet vad de gör, det vet jag egentligen om, men just trädfällning tycker jag faktiskt är lite småläskigt.

Annars sitter jag och funderar lite över hur jag ska göra med de där roliga kurserna jag kom in på. Jag sökte lite kurser på distans för skoj skull och kom in på mina två översta val. Jag lär inte hinna med båda, men en av dem borde jag hinna och egentligen skulle jag väl passa på nu medan jag fortfarande inte jobbar heltid (vilket jag hoppas på att få göra efter nyår). Men den där skräcken för att misslyckas sitter som en smäck i bakhuvudet och även om det i det här fallet faktiskt inte spelar så stor roll vilket så vet jag att det där spöket kan ställa till det. Det är det 'underbara' med självuppfyllande profetior och just såna tror jag att jag minst har en master i vid det här laget.

Men jag är onekligen väldigt lockad att försöka.

Inga kommentarer: