torsdag, augusti 30, 2012

Men jag uppskattar sällskapet

Gruvar mig lite för att gå tillbaka till jobbet imorgon. Gissar att det efter två dagar av stängt kommer att vara en hel del att göra. Det kommer säkerligen gå fint, men det känns just nu som en lite fel uppgift att ha telefonjour när jag stundvis hostar upp lungorna. Så jag hoppas att det är ännu lite bättre imorgon. Jag över lag väldigt less på att vara sjuk, mest less på att inte kunna andas utan att det ska rassla och låta.

M är också hemma idag, med feber. Får se om han drabbas av samma influensa (eller vad jag nu har) eller om han bara har "sympatifeber". Oavsett vilket har jag idag haft konkurrens om fjärrkontrollen... Han är en "zappare" av sällan skådade mått, vilket fungerar än sämre när det bara finns 5 kanaler (varav två hade sändningsuppehåll fram till lunch). Istället för att, som i stan där vi har betydligt fler kanaler, bara hinna se kortkorta delar av program man antagligen ändå inte vill se, hinner man nu istället precis uppmana intresse av det som står på innan han ledsnar och zappar. För att sen återgå till samma program i kanske 6-7 omgångar om några minuter var. Man får t.ex en massa halvfärdig kunskap om en blandning av djur efter att ha zappat sig igenom ett naturprogram på en timme.

Så jag har sovit bort mesta delen av dagen idag. 

Inga kommentarer: