torsdag, augusti 23, 2012

Fredag hela veckan

Hela dagen idag har det känts som fredag. Jag tycker till och med att mina kollegor har betett sig som om det vore fredag. Kanske för att vi gofikat både på för- och eftermiddagen då vi tackat av inte mindre än tre kollegor samtidigt. Bland annat vikarien som gick för mig och nu senast för min assistentkollega på semestern. Jag har jobbat mer med henne än med hon som är ordinarie så det kommer kännas lite skumt på måndag, tror jag. Lite tomt, samtidigt som det blir skönt att få köra igång 'som det ska vara' också.

Imorgon är det dock fredag på riktigt. Och sen en ledig helg att se fram emot. Det känns helt okej det. Korvgrillning vid Nydalasjön står till exempel i kalendern och det ser jag fram emot. Och så ska jag försöka komma till skott med det där med att beställa klipptid. För ÄNTLIGEN kommer lönen! Är det bara jag som tycker den här månaden varit olidligt lång, ekonomiskt sett?

Inga kommentarer: