onsdag, augusti 29, 2012

Status

Mår för övrigt lite bättre idag. Feberfri under dagen i vart fall, just nu är det kanske lite tveksamt om det fortfarande är så. Luftrören är annars det som varit allra mest besvärligt idag. Det raspar och lever om ganska långt ner och stundvis har jag den där känslan av att någon trycker ner bröstkorgen lite för hårt på mig. 

Jag fick veta att även min andra kollega på serviceenheten ligger hemma i feber och att vi därför haft "stängt pga sjukdom" idag. Det motiverade mig lite extra att tänka att jag ska åter till jobbet imorgon. Men efter några hostattacker med blodsmak, tårar och andnöd efter att M kommit hem, fick jag veta att jag inte alls ska det. Och jag vet att han har rätt, jag vill bara väldigt gärna tillbaka till jobbet. Så jag får halvsitta här i soffan som en hösäck med en varm katt på magen imorgon också. Buhu.

Inga kommentarer: