söndag, augusti 05, 2012

34

Idag blev jag så ett år äldre. All eventuell ångest över det har varit som bortblåst de senaste dygnen. Och idag har jag haft en riktigt trevlig och 'lagom' födelsedag.

Mätta vid bordet på Tullgården
Igår hade vi besök av bästaste vännerna Anna och Ulrika med sina trevliga respektive. Vi åt väldigt god mat på Tullgården här i byn och efter det spenderade vi ett antal timmar här hemma åt att spela sällskapspel och äta (alldeles för mycket) snacks. Det var kul att äntligen ha lite gäster här hemma, det blir liksom ännu mer av ett hemtrevligt hem om man då och då kan umgås med sina vänner i det.

Idag började jag förvisso födelsedagen med att stiga upp alldeles för tidigt för att åka till jobbet. Klockan sex lämnade jag hemmet, men då M följde med in och dessutom höll mig sällskap på kontoret så flöt tiden på bra.  Senare blev det lunch på Bishop's uteservering med M och lil'sis, följt av mjukglass på torget, följt av bio, följt av iste på Waynes och sen hem för en stunds busande med de till synes outtröttliga nykattorna.

Så jag kan verkligen inte klaga. Till och med presenter har jag fått. En jättefin mugg med tillhörande te och servetter av Annas igår samt ett par presenter av M. Så nu har jag en ny skrivare och min nytvättade bil fick för en stund en lite udda stil:

Flirty!
Dessvärre visade det sig att den nerdiga utsmyckningen (that I loved!) skadade lacken på motorhuven när jag körde på motorvägen då bilens 'ögonfransar' fladdrade i vinden. Så jag har ledsamt nog fått ta bort dem. Kanske kan vi hitta några andra som är lite snällare, mjukare. Märkligt egentligen att sälja en produkt som, även om man använder dem enligt anvisningarna, skadar bilen. 

Kort sagt; jag har haft en väldigt trevlig dag. Jag är nöjd och känner mig uppskattad av de mina. Det är inte så lite det!

3 kommentarer:

Birath sa...

Grattis vännen! Har inte haft tillgång till internet så jag har inte kunnat säga grattis. Dessutom får jag erkänna att jag inte var helt säker på datum, mer än att du fyller i början av augusti.
Kram Iréne som använder makens dator och därför lämnar kommentar som honom :)

Birath sa...

PS Gillar ögonfransarna, synd att de inte var bra för lacken Iréne

Sara sa...

Tack så mycket!