söndag, augusti 05, 2012

"I'm Batman"

Och jo, det var ju alltså senaste Batmanfilmen vi såg på bio idag; The Dark Knight Rises (2012). Måste säga först och främst att jag gillar grejen med att gå på tidig bio, eller ja, eftermiddagsbio. Inte trångt, inte stökigt och dessutom är golven inte klistriga av utspilld läsk så att skorna fastnar.

Men filmen då? Ja, den var absolut bra, men jag vet inte riktigt hur bra. Jag blev inte swept off my feet direkt, det får jag nog säga. Jag tror att upplevelsen av den förra filmen var större och bättre (men det var ett tag sen så det är svårt att säga säkert) och jag tyckte nog att den balanserade på gränsen till långrandighet en liten stund. Men det var definitivt inte en dålig bioupplevelse. Och Catwoman (Anne Hathaway) var kool, men var kanske inte med så mycket som jag tycker att hon borde ha varit.

Men ja, jag återkommer!

Inga kommentarer: