måndag, juli 09, 2012

Vem sa att man ska vila på semestern?

Har precis ätit väldigt sen middag och insåg ungefär samtidigt hur fullkomligt slut jag är. Ryggen känns helt färdig och jag skulle nog helst av allt bara sätta mig och stirra rakt fram en stund. M sa ungefär likadant alldeles nyss "Jag är helt slut, har vi verkligen gjort så mycket idag?". Men det har vi. 

Lillstugan som ska bli som ny igen
Han och svärfar har sågat till nya knutbrädor samt tagit ner de gamla från lillstugan. Jag har borstat bort den gamla slamfärgen på hela det huset med piasavakvasten (sjukt bra jobb för en taskig rygg ;). Och nu ikväll har jag målat ena långsidan med ny färg samtidigt som M gav sig på att måla de delar av nya bron på stora huset som skulle bli rött. Det låter kanske inte mycket men det har tagit sin tid. Och kraft, tydligen.

Men bra blir det, tror jag. Det är roligt att se det bli bättre och finare för varje grej man gör.

Inga kommentarer: