fredag, juli 13, 2012

Fredagen (semesterdag no 14?)

En dag på stan med Anna, stod på schemat idag. Mycket trevligt. Även fast det regnade som tok. Kom inte hem med så mycket dock. Ett  hårspänne (works just fine, tack för tipset A!), ett väldigt grönt nagellack (!), senaste Empire Magazine och ett par träningsbyxor. Eller ja, ganska bra resultat kanske förresten.

Det sistnämnda ingår i 'den nya planen' där jag tänkt komma igång med lite motion igen, försiktigt utan att ryggen blir ledsen. Jag är faktiskt hemskt taggad på att träna igen. Dels för att jag vet att jag blir piggare och för att jag gillar den där känslan av att träna sig totalt slut, det stärker mig inifrån. Men dels också för att vågen och jag har en väldigt tårfylld relation just nu. Och det sänker mig lite mentalt, gör mig onöjd och lite extra sårbar. Så det ska jag försöka ändra på. Men försiktigt är nyckelordet. Bara allt målande har gjort att ryggen gnäller lite så jag känner av en del huvudvärk igen. Så det blir lite smygande start.

Men trevlig dag såhär långt. Nu väntar middag och film i soffan med världens bästa lil'sis som jag saknat en massa när jag varit på landet och semestrat mig medan hon jobbat på i stan.

Inga kommentarer: