lördag, juli 28, 2012

Lördag

Vaknade tidigt som vanligt idag men sen blev det faktiskt ändå en lång sovmorgon. M som var bakis hävdade att han inte kunde fortsätta sova om jag inte låg kvar, så ja då var jag ju tvungen att ta lite sovmorgon... Stackars mig!

Rosa Luxemburg 'hjälper till'
Sen har jag städat bilen, min bil den här gången. Försökte få M att hjälpa till men han ville helst ligga i soffan idag (men han hävdar bestämt att han inte är bakis...) så jag fick en av de fyrfota till hjälp. Eller ja, hon sprang mest runt inne i bilen samt åt upp ett par döda insekter hon hittade, så hjälpen var väl lite sporadisk, kanske man kan säga. Men nu är jag klar, efter två timmar. Jag borde verkligen städa bilen oftare så att det går fortare. Men av någon anledning skjuter jag alltid på det. Funderade under tiden jag städade om jag inte ska skriva in en tid i kalendern för att på så vis inte lika lätt 'glömma bort' det.

Imorgon ska vi till stan för lite ärenden så då blir det bra att fara till biltvätten också och få den ren på utsidan också.

Inga kommentarer: