fredag, juli 20, 2012

Sista semesterdagen

Idag har det varit strålande solsken och hällregn, samtidigt. Jag hade tänkt gå ut och måla tidigt imorse när jag steg upp, då det var molnigt och svalt, men ställde mig och bakade scones istället eftersom vi inte hade nåt frukostbröd. Och redan under frukost fastnade jag åter i min bok, Annika Östberg självbiografi "Ögonblick som förändrar livet". Jag la mig sen i soffan och läste tills dess att jag somnade, med en katt kurrande intill.

När jag vaknade ropade M att det var soligt ute och att vi kanske skulle ta tag i målandet ändå. Men när jag kom ner och klev ut på trappen ca 3 minuter senare var det hällregn. "Fast solen skiner fortfarande", sa M. Jo, det gjorde den...

Istället fick nedervåningen lite snabbstädning. Är det något som försummats i sommar när det gjorts så mycket utomhus så är det städningen inomhus. Men det lär komma regniga helger framöver som får bli städhelger. Jag skulle tro att dammråttorna och stöket stannar där de är tills dess.

Inga kommentarer: