lördag, juni 16, 2012

Morgonstund

De nya vanorna känns fortfarande bra. Även om det kändes lite tantvarning att däcka i sängen redan halv tolv en fredagskväll, plus att jag slumrade lite i soffan till början av filmen* vi såg. Vaknade och klev upp klockan åtta idag (jag menar en lördag!?!), och kunde greja på i trädgården i nästan tre timmar innan resten av familjen behagade stiga upp (efter lite hjälp av sällskapssjuk undertecknad). Innan dess hann jag även med att äta frukost på den soliga trappen, prata med förbipasserande grannar, läsa nyheter på mobilen osv. Sjukt skön lördag!

Får väl tantlura lite efter lunch så att jag inte somnar sådär präktigt tidigt ikväll också. Jag menar, nån måtta får det ju vara.

*SVT visade Changeling (2008) igår kväll, f.ö ytterligare en bra film från regi-Clintan.

1 kommentar:

Unknown sa...

Snart så nickar även du på bion en grå torsdagskväll...