torsdag, juni 14, 2012

Mer deckarfilm av Lehane!

Läser att ytterligare ett verk av Dennis Lehane, den här gången en novell, ska filmatiseras. Låter lovande; Shutter Island (Patient 67), Mystic River (Rött Regn) och Gone Baby Gone har alla blivit riktigt bra filmer.

Jag började läsa Lehanes deckarserie om detektiverna Patrick Kenzie och Angela Gennaro förra sommaren, men kom av mig i bok tre, av någon anledning. Jag är ju lite så, periodare när det kommer till läsning, för det var absolut bra deckare. Jag kanske skulle försöka återuppta Lehane-läsningen den här sommaren, det känns lite lockande faktiskt.

Affleck/Monaghan som Kenzie/Gennaro
Jag hade också gärna sett fler filmatiseringar av just deckarserien, helst med Casey Affleck och Michelle Monaghan i huvudrollerna som Kenzie/Gennaro precis som i Gone Baby Gone (2007), även om jag tvivlar starkt på att det kommer hända.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.politometern.se/senaste/Fi/

Kan du inte kontakta Poliometern och be dom ta bort dig från listan på blogginlägg eftersom du inte är aktiv i FI?