fredag, juni 29, 2012

Bullfest och ryggkramp*

Bullbaket som jag inte orkade med igår blev av idag. Det tog lite mer tid än jag tänkt men var faktiskt också roligare än tänkt. Och resultatet blev bra, verkade uppskattat av de som hittills smakat. Jag gjorde mandelbullar idag och har planerat för att göra vanliga kanelbullar nån dag snart. Lika bra att fylla upp frysarna när jag liks är på gång. 

Bullfrossa
Annars har jag faktiskt känt av ryggen en hel del idag. Det var ju ett tag sedan sist annars. Säkert för att jag gjort mycket med armarna, typ kavlat bulldeg och slitit upp ogräs i trädstamsstorlek, det brukar den inte gilla utan brukar svara med kramp mellan skulderbladen då. Oerhört oskönt. Delvis kanske det också beror på sängen, det tycks vara nåt slags magiskt förhållande som min rygg och sängen på landet har. Sover jag 5-6 timmar så funkar det ganska bra, men mer än så och jag vaknar i kramp och 'tandagnissel'.


*Edit: Låter lite som en titel på en Stefan & Krister-buskis, inte sant? Huga...

Inga kommentarer: