onsdag, juni 27, 2012

Semesterdag 2

Som önskat kom det en massa regn igår. Det började ganska sent på eftermiddagen och höll sedan i hela natten. Jag vaknade ett par gånger inatt av att regnet piskade hårt på rutan. Sen strax före klockan åtta, då klockan skulle ringa, letade sig några solstrålar in genom gardinerna och väckte mig. Men även om det inte regnar idag så är det blött ute, för blött för att det ska vara trevligt med trädgårdsarbete. Och för att ligga på filt i solen (som dessutom gömmer sig bakom molnen). Så det är inomhusaktivitet som väntar för mig idag.

Frågan är bara vad. Jag har förvisso en hel hög med tv-serier som jag borde se/se ikapp, och kanske ännu fler filmer. Men jag vet inte om jag har ro nog att sitta helt stilla idag. Eventuellt blir det brödbak och/eller bullbak istället. Jag ska bara ta mig för att ta bilen till Ica och handla. Så ja, seg men rastlös. Omöjlig kombination.

Inga kommentarer: