torsdag, juni 21, 2012

Snart semester!

Hade faktiskt separationsångest på riktigt idag när jag skulle bege mig hem från jobbet. Satt kvar i tre kvart efter att jag stämplat ut, fikade med kollegorna och dröjde mig kvar på kontoret. Nu har jag telefontiden i helgen och ska dessutom in på utbildning på tisdag, men halva kontoret gick på semester idag så jag tog ut min stundande semester lite i förväg. Och jag vill inte riktigt gå på semester.

M skrattade åt mig och skakade på huvudet när vi sågs för en egen AW på stan i eftermiddags. Knasigt förstås, men en inte alldeles oangenäm känsla ändå. Jag trivs verkligen på jobbet!

Imorgon är jag dock ledig, vi ska som vanligt fira midsommar med M:s familj här i byn. Vi åkte ju hit och firade även åren innan vi köpte huset. Det är så mysigt på midsommar här, stora delar av byn engagerar sig och har aktiviteter vid Tullgården. Och vi brukar boka bord och äta där; kvinnorna som numera arrenderar restaurangen lagar gudomligt god mat, värt varje krona! Så det lär absolut bli trevligt. Bara solen vill vara med oss så blir det topp!

Inga kommentarer: