tisdag, juni 05, 2012

Snart är stödhjulen borta!

Tidigt som rackar'n är det men ändå har jag varit uppe en bra stund. Det känns som att allt jag gör låter mycket mer när det är såhär tidigt. Lever omgivningen om så pass på andra tider eller är jag bara väldigt medveten om att folk borde sova omkring mig?

Iallafall. Igår fick jag ju plötsligt lite oväntad fart på jobbet. Jag skolas egentligen in även denna vecka, men det är för tillfället en hel del saker att göra så jag började ta tag lite där jag visste att jag kunde. Plötsligt, utan att jag riktigt vet hur det gick till, tog jag emot ärenden på telefon, administrerade anställningar, timtid och dubbelkollade scheman mot stämplingar som på löpande band. Det bara gick av farten, plötsligt satt jag där med sjuttioelva verksamhetsprogram uppe och gjorde saker. Visst frågade jag min kollega ungefär fjorton gånger i minuten (inte riktigt), men jag gjorde det. Och jag tror att det gick bra. Så jag känner mig lite stärkt inför dagen. Hoppas att det fortsätter lika bra. 

Och hoppas att den nya datorn som kom just som jag gick för dagen igår fungerar lite bättre än den gamla. Vore topp att ha en dator som inte levde sitt eget liv och stängde av sig en gång per kvart bara för att den kan.

Inga kommentarer: