måndag, juni 11, 2012

Memory Lane


Den här 4-åriga sötfian är nu nästan 20 år och tar studenten imorgon. Jag kan inte riktigt låta bli att bli lite sentimental när jag tänker på det. Min lilla fisunge är stor. Vuxen rent av. 

Jag var fjorton när jag blev stolt stor'sis till henne, sladdisen, yngst av sex syskon och som visade sig vara världens kanske nöjdaste unge. Jag minns knappt att jag nånsin hörde henne gråta eller skrika. Hon var oftast nöjd med att titta på eller bara hänga med, nästan oavsett vad som hände. Hon skrattade jämt! Sen blev hon den här spralliga tjejen (som ibland, när hon blev blyg och försiktig gärna stod bakom stor'sis och höll ett ordentligt tag i min tröja) som fick nästan vad hon ville av sina äldre syskon. Sen kom en tonårstid med blandade hårfärger och där nånstans flyttade hon inte bara in under sommaren och loven som tidigare, utan helt och hållet hos mig. Till min stora glädje förstås. Inget kunde känts vettigare.

Och imorgon tar hon studenten! Älskade ungen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ge henne en stor grattiskram från gammelkusinen!! /M

Sara sa...

Hon hälsar och tackar!