söndag, juni 17, 2012

Mullermage

Det blev som väntat en ganska lugn kväll för undertecknad. Bortsett från att jag började må dåligt kring midnatt. Eller egentligen började det kanske tidigare, jag hade magknip redan en stund efter att vi lämnat restaurangen igår eftermiddag och det höll lite i sig. Hade tänkt äta jordgubbar och annat gott i min ensamhet under kvällen när både syrran och M get sig iväg, men det lockade inte alls. Sen efter att jag slumrat på soffan en stund under senkvällen vaknade jag och mådde tokilla. Det bubblade och levde om i magen resten av natten. Omysigt värre. Och lite oklart vad det var, jag kände mig inte alls sjuk egentligen.

Det blev en sen kväll iallafall. Jag hämtade upp M först efter halv tre och sen for vi ut på landet till våra konvalescenta svansdamer. Den ena har dock återhämtat sig och verkar som vanligt igen, men den äldsta, Smilla, stödjer fortfarande inte på ena framtassen och ligger mest och vilar. Hon ser så ynklig ut när hon sitter upp med tassen lyft mot bröstet. Min lilla skräpfia. Jag tror och hoppas att det går över snart.

Inga kommentarer: