måndag, juni 25, 2012

Semesterdag no 1

I nästan två timmar höll jag mig på filten i förmiddags. Det var soligt (jag fick 'tillverka skugga' för Rosa Katt som ville vara med men som inte fixade värmen), übervarmt och jag drack iste, läste halvdålig 'tjejtidning' och lyssnade på reklamradio.

Sen gick det inte längre. Jag försökte faktiskt komma på nåt kul att göra med lil'sis, men när jag väl tonårsmorsat upp henne från sängen var hon seg och flydde snart in till datorn igen. Så då blev det rabatterna. Den längs med väggen fick lite kärlek. Eller ganska mycket. Jag rensade ogräs, flyttade blommor, kapade av några som blivit väl sturska och kastade tom bort ett par som jag inte gillar. Och det tog sin tid. Ungefär hela P1 Sommar med Anja Pärson, som jag lyssnade på under tiden. Men snyggt blev det faktiskt. Nu ser det lite ordningsamt ut igen.

Jag hann också påbörja rabarberlandets omsorg men det kryllade av myror som fick för sig att börja krylla på mig så bara en fjärdedel blev klart innan jag gav upp. Svidande myror i bh:n är ingen picknick, I promise... Och ungefär samtidigt började ryggen gnälla mer hörbart, så jag får lämna det där åt M när han kommer hem.

Nu har jag duschat av mig all jord och allt ogräs som fastnat i håret och tänker att jag borde hitta det där semesterlugnet igen. Oklart hur bara. Önskar att jag tagit med mig Lehane-böckerna ut hit men jag tror att jag fått med mig det förra men hittills olästa numret av Empire, så det får väl bli lite filmförkovrande då.

Inga kommentarer: