lördag, juni 16, 2012

Catfight igen

Idag är det lite sjukstuga här. Inkräktarkatten tycktes vänta på tjejerna imorse så strax efter att jag låst upp kattluckan blev det liv på gården igen. Den gav sig på minstingen den här gången och så snart de två äldre hörde det kom de till försvar, medan Mina själv sprang in och gömde sig. Rosas ena baktass är lite sårig och tycks ha svullnat lite för nu haltar hon på den. Och så droppade det lite blod från hennes ena öra, men det var nog bara en ytlig reva för det gav med sig fort. Äldsta damen, Smilla, kom inte hem förrän en timme efter fighten, vilket gjorde mig lite orolig. Hon har ett till synes hyfsat djupt sår på ena tassen och ligger just nu i sängen och återhämtar sig. Båda har dock ett ganska nöjt uttryck i sina ansikten så jag tror inte det är någon fara. Men orolig blir jag ju. Tur de har bra läkkött.

Men det tycks alltså som att inkräktarkatten aldrig kommer ge med sig.  Tråkigt värre.

Inga kommentarer: