torsdag, juni 07, 2012

Veckomänniskor

M: Så, när har du semester nu då, så jag kan söka samma?
Jag: Vecka 26 till och med 29.
M: När är det?
J: Jamen, inte vet jag!

Och så har jag insett att jag måste bli en 'sån där' som har koll på vilken vecka vi befinner oss i för att hänga med på jobbet. Så himla märkligt sätt att leva på, enligt mig. Det är vecka x dit och vecka y dit och jag fattar aldrig ens i vilken månad diskussionen handlar om*. Ge mig ett datum, liksom!!

Men okej då, det är väl bäst att foga sig. Även om jag vill fortsätta hävda att det är märkligt att cirkulera kring veckonummer. Trodde bara det var lärare som gjorde sånt...

*Google calendar har inte ens stöd för veckonummer, vad jag vet

3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Och jag som varit lärare i snart 11 år har fortfarande inte koll på veckonummer, förutom vecka 8 då det är sportlov. Vet inte vilken vecka jag slutar i sommar och inte vilken vecka jag börjar i höst igen. Men datumen har jag koll på :)

Korp sa...

jag tror att bara gravida är intresserade av veckonummer, och då inte ens kalenderveckonummer.

Sara sa...

Alla bor inte på Nordpolen, Mighty ;)

Korp: Uppenbarligen har de på min nya arbetsplats en väldig förkärlek för att tala i veckonummer, och jag tvivlar på att det är gravveckor de åsyftar. Eller så är det just därför jag inte hänger med ;)