lördag, december 20, 2008

Denna julklappshandel

Som väntat kom Mattias på i eftermiddags att det kanske var läge att fundera över julklappar att skicka med hans föräldrar som åker söderut imorgon bitti. Jag hade inte ens öppnat ögonen när han förde det på tal, bara rört mig halvvaket i sängen. Så det blev att kliva upp och fara och söka bra chokladaskar och annat (jag hade varit förutseende och handlat åt hans syskonbarn iaf) och sen fara på ishalkiga grusvägar ut till föräldrarna. Ont om tid mellan det och jobbet så det fick bli att hämta upp pizza på vägen hem. Magen mår sådär efter att enbart ha fått i sig det och ett par mandelflarn idag.
Och nu när jag fått i säng de som var uppe på jobbet kom tröttheten. Det blev ingen stirra-rakt-fram-tid alls idag och jag brukar ju ha en liten stund sådant när jag har jobbhelg. Får väl ta igen det imorgon. =)
Har ingen riktig lust att vara här ikväll. Tråkigt va?

Inga kommentarer: